söndag 22 januari 2012

Amaryllis i närbild

När jag köpte mitt makroobjektiv var det med inställningen att det skulle vara ett bra komplement till min övriga utrustning. Nu har det verkligen utvecklats till att bli den absoluta favoritgluggen. Har du inte testat makrofotografering så är det något jag kan rekommendera!
Det är verkligen utmanande att få till skärpedjupet. Den här gången blev det ett relativt utjatat objekt... en amaryllis. Men ändå... här har jag jobbat med 30 sekunders slutartid då ljuset i rummet var bedrövligt. under dessa 30 sekunder belyste jag blomman med en ficklampa ur olika vinklar,,, blev rätt hyfsat...eller?
Kommentera gärna..(OBS! klicka på bilden för att förstora!)


1 kommentar:

  1. Vackert! Själv kan jag snöa in på att fota en orkidé eller terrorisera humlorna på sommaren. Kul blogg då jag själv är amatörlattjare med en Canon Eos 1000d.
    Mvh Ninni

    SvaraRadera