söndag 8 april 2012

"Påsk" - orkidé

Påskafton.. i år en mellandag då vi inte väntar gäster eller själva ska iväg någonstans. En avslappnad dag där vi bestämde oss för att ha mycket egen tid... varvid jag spenderade några timmar med mitt hembyggda ljustält och en avklippt orkidéblomma...

Jag fick även för mig att för första gången stacka bilder dvs lägga ihop fler exponeringar för att få ett större skärpedjup. 20 exponeringar med en minimal förändring på fokusringen mellan varje foto. Datorn fick arbeta en hel del eftersom jag fotade i Raw vilket innebär ca 20 Mb per kort,,

 Ljustältet:
Några rundstavar, läktvirke som ram, lite lakan, ett A2 papper, några klämmor... svårare var det inte.
Använder 2 hotshoe blixtar + en vanlig spot för ljussättningen.
Resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar